advertise

بررسی عملکرد انواع ریموت کنترل ها

بررسی عملکرد انواع ریموت کنترل ها

معرفی و بررسی انواع ریموت کنترل ها

ریموت کنترل ها در انواع مختلفی وجود دارند که ما به بررسی عملکرد و ویژگی ریموت کنترل های دیپ سوییچی، لرنینگ کد، بلوتوثی و هاپینگ میپردازیم.در ادامه این مطلب از مجموعه ابتکار با معرفی کامل انواع ریموت کنترل و کاربرد آن شما را با این تجهیزات بیشتر آشنا خواهیم کرد تا در زمان انتخاب و خرید آنها تصمیم‌ گیری بهتری داشته باشید.
گروه ابتکار با فعالیت در زمینه سیستم ھای امنیتی به فروش انواع درب های اتوماتیک اعم از درب اتوماتیک پارکینگی، درب اتوماتیک شیشه ای و ... پرداخته است.شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان برروی لینک زیر کلیک نمائید.


ریموت کنترل دیپ سوییچی یا کد فیکس

این نوع ریموت ها از ابتدایی ترین ریموت های موجود در بازار به حساب می‌آید و از امنیت پایینی برخوردار هستند. پروتکل ارتباطی انها به صورت سخت افزاری است. نحوه کد دهی ریموت های کد فیکس و به این شکل بوده که باید با توجه به نقشه ۸ بیتی که در مدار فرمان قرار دارد ریموت کنترل هم کددهی شود تا ریموت کنترل بتواند با مدار فرمان ارتباط برقرار کند.
این کار در بعضی ریموت ها توسط ۸ عدد دیپ سوییچ انجام می‌شود که باید انها را در حالت روشن یا خاموش قرار داد و در یک سری از ریموت ها توسط ۸ پایه که باید توسط لحیم به همدیگر لحیم شوند تا در حالت روشن یا خاموش قرار گیرند، صورت می گیرد.این ریموت در صورتی که در دسترس افراد دیگر قرار گیرد به راحتی قابل گپی است. در صورتی که یکی از ریموت ها گم شود امکان حذف تکیه آنها از مدار فرمان نیست و باید کد همه ریموت ها مجدداً تعویض گردد.

ریموت دیپ سوییچی | مجموعه ابتکار

ریموت های لرنینگ | مجموعه ابتکار

ریموت کنترل لرنینگ

ریموت کنترل های لرنینگ دارای امنیت بیشتری نسبت به ریموت های کد فیکس یا دیپ سوییچی و بلوتوثی هستند.در این ریموت ها پروتکل ارتباطی به صورت نرم افزاری میباشد. برای ثبت ریموت کنترل در رسیور یا مدار فرمان باید دکمه مربوطه به ذخیره ریموت را فشار داد تا مدار در حالت ذخیره ریموت قرار گیرد و بعد دکمه ریموت کنترل را بزنید تا کد ریموت در مدار فرمان شناسایی و ذخیره شود.
در حالی که پروتکل ارتباطی به صورت نرم افزاری میباشد اما تعداد کدهای موجود ثابت ،محدود و قابل شناسایی است و امکان کپی ریموت کنترل توسط ریموت بلوتوثی وجود دارد.ریموت های لرنینگ بیشتر در فرکانس های ۴۳۳ یا ۳۱۵ موجود است.این ریموت ها را می توان به صورت تکی از مدار فرمان یا رسیور حذف کرد و نیاز به حذف یا تغییر کد همه ریموت ها نیست.


ریموت کنترل بلوتوثی

این ریموت ها قابلیت شناسایی کدهای خروجی از هر نوع ریموت را دارند و می توانند این کدها را بر روی خود ذخیره کنند و مانند ریموت اصلی با مدار فرمان ارتباط برقرار کنند.از دلایلی که برخی افراد از ریموت بلوتوثی استفاده می‌کنند می‌توان به قیمت ارزان ،در دسترس بودن، کپی کردن سریع و آسان اشاره کرد. در صورت استفاده از ریموت بلوتوثی دیگر نیاز به مراجعه متخصص درب اتوماتیک به محل نصب سیستم نیست و فرد می‌تواند به راحتی با مراجعه به مغازه این ریموت را تهیه و کپی کند. اما برخی افراد فکر می‌کنند در هزینه‌ای که باید به متخصص درب اتوماتیک برای اعزام به محل پرداخت کنند صرفه‌ جویی کرده اند در صورتی که کاملا اشتباه است و در بعضی موارد باعث می‌شود هزینه‌های زیادی به دلایل مختلف از جمله سرقت به فرد تحمیل شود که به خاطر امنیت خیلی پایین ریموت بلوتوثی می باشد.

خرید ریموت کنترل بلوتوثی | مجموعه ابتکار

گروه ابتکار
در صورت گم شدن ریموت بلوتوثی که از ریموت اصلی کپی شده است، باید ریموت اصلی از حافظه سیستم پاک شود.در صورتی که نمیدانید از کدام ریموت اصلی ریموت بلوتوثی را کپی کرده اید باید تمام ریموت های اصلی از حافظه پاک شود تا از لحاظ امنیتی برای شما مشکلی پیش نیاید. به این نکته مهم خیلی توجه کنید که اگر دوباره ریموت اصلی که با آن ریموت بلوتوثی کپی شده است مجدداً با سیستم یا مدار فرمان ست شود امکان برقراری دوباره ریموت بلوتوثی با مدار فرمان می باشد در بعضی موارد مشتریان به دلیل اینکه نمیدانند از کدام ریموت اصلی ،ریموت بلوتوثی را کپی کرده اند مجبور به تعویض تمامی ریموت های اصلی می شوند تا این مشکل برطرف شود.

ریموت کنترل هاپینگ

ریموت کنترل های هاپینگ از امنیت بالایی نسبت به بقیه ریموت کنترل ها برخوردار هستند. در واقع یک راهکار مناسب برای افزایش امنیت درب های اتوماتیک محسوب می‌شود.این ریموت ها قابل کپی نیستند و با هر بار فشردن ریموت کنترل، یک کد جدید بین ریموت و مدار فرمان ایجاد میشود و همیشه ثابت نیست و قابل شناسایی نمیباشد و امکان کپی آن توسط ریموت بلوتوثی وجود ندارد.برای اضافه نمودن ریموت جدید حتما باید از رسیور یا مدار فرمان مربوطه برای این کار استفاده نمود.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.